För 10 år sen idag registrerade jag mig på last.fm, eller audioscrobbler.com som det hette då, och började få sån där härlig statistik över vilken musik som kommer ut ur mina högtalare. 92 000 spelade låtar senare är det kanske dags att berätta vad jag faktiskt lyssnar på. När det gäller artister är Bruce rätt ohotad etta, följd av The Strokes, The Libertines, Babyshamles och Winnerbäck. Men roligare är kanske att lista vilka låtar jag spelat sönder allra mest (och i många fall aldrig lyckats tröttna på). Så här är topp 20, de låtar jag lyssnat mest på de senaste tio åren:
 
1. Arctic Monkeys - Mardy Bum
2. MGMT - Time to Pretend
3. Coldplay - Yellow
4. The Killers - Read my Mind
5. Bruce Springsteen - Bobby Jean
6. Coldplay - Fix You
7. Jeff Buckley - Hallelujah
8. Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent
9. Plain White T's - Hey There Delilah
10. The Libertines - Can't Stand Me Now
11. The Libertines - Time For Heroes
12. Radiohead - Creep
13. Julian Casablancas - Ludlow St.
14. Bruce Springsteen - Thunder Road
15. Mando Diao - Gloria
16. Håkan Hellström - Jag vet vilken dy hon varit i
17. The Strokes - Last Nite
18. Håkan Hellström - Nu kan du få mig så lätt
19. MGMT - Kids
20. Babyshambles - Albion 

Kommentera

Publiceras ej