Vrickade foten senast jag spelade tennis. Sådär ordentligt så jag fick sitta på sidan med lindad fot resten av passet, vaknade av att jag hade ont mitt i natten och knappt kunde gå dagen efter.

Eftersom jag hade Vasaloppet att tänka på och inte ville skada mig i onödan hoppade jag sen över två veckors tennisspelande, nånting som utökades till tre veckor när jag var sjuk förra veckan.

Har trampat snett några gånger sen dess på sätt jag inte brukar annars så det har därför varit uppenbart att foten varit lite svag, men det onda har gått över på några minuter de gångerna.

Ikväll är det därför en liten comeback, och en stukad fot borde inte vara några problem en månad senare - men så igår, när jag bara gick några meter på kontoret, trampade jag snett och känner fortfarande av foten.

Jag vet alltså om att det finns en betydande risk att jag skadar mig ikväll, känns uppmuntrande. Inte.

Kommentera

Publiceras ej