Idag säger jag grattis till min första (och hittills enda) tatuering på 1-årsdagen. Det är ju den där dagen på året då jag allra helst hade varit grönklädd, hängt på en pub i Dublin och druckit Guinness, men när 17 mars bestämmer sig för att infalla på en måndag är det inte alldeles enkelt att lösa och istället är det vatten i Vällingby som gäller ikväll.
 
Hur tatueringen slutligen kom till är en ganska bra anekdot i sig, men vad jag helt hade glömt bort fram till nyligen är att jag hade haft lösa tankar om exakt den tatueringen redan långt tidigare. Och första gången tanken slog mig var faktiskt också på precis det här datumet, tre år innan jag tog steget. Vilket för övrigt var samma kväll som bilden som placerade mig i Ryanair Magazine togs.
 
Det gör på nåt sätt att historien blir ännu lite bättre.
 

Kommentera

Publiceras ej